Regulamin

I. ZASADY OGÓLNE

II. WYSYŁKA TOWARU I FORMY PŁATNOŚCI

III. REKLAMACJE I GWARANCJA

IV. ZWROTY TOWARU

V. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

VI.OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW

VII. INFORMACJE I OPISY TOWARÓW

VIII. ZAKUPY NA RATY

IX. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

REGULAMIN ZAKUPÓW

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o sklepie Umebluje.pl, należy przez to rozumieć sklep internetowy Umebluje.pl, sprzedający towary za pośrednictwem sieci internetowej, działający pod adresem internetowym https://umebluje.pl.

Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym Umebluje.pl prowadzony jest przez Meblolux spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Działdowie, ul. Grunwaldzka 40, 13-200 Działdowo, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000714268, NIP: 5711717290, REGON: 369354189, Kapitał zakładowy: 19 113 000 zł.

Klient może skontaktować się ze Sprzedającym za pomocą danych udostępnionych w zakładce „Kontakt”. Ponadto Sprzedający umożliwia Klientowi kontakt za pośrednictwem udostępnionego w sklepie internetowym czatu. Czat ten jest zintegrowany z aplikacją Messenger, której usługodawcą jest Meta Platforms, Inc. Kontakt za pomocą tej formy komunikacji:

  1. gwarantuje zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą, w tym daty i godziny takiej korespondencji,

  2. spełnia wymogi trwałego nośnika,

  3. umożliwia szybkie i efektywne kontaktowanie się konsumenta z przedsiębiorcą. Czat obsługiwany jest w dni robocze w godzinach od 8 :00 do 20:00 i w soboty od 10:00-14:00.

Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący,jednego z następujących minimalnych wymagań technicznych: 

  1. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, 

  2. konto w serwisie Facebook lub Instagram,

  3. przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, FireFox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej, włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz JavaScript.

Klient zobowiązany jest w szczególności do:

  1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich, 

  2. korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń, niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),

  3. korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami niniejszego regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci.

Wszystkie informacje i zdjęcia umieszczone w sklepie internetowym są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub umieszczania na innych stronach internetowych bez naszej zgody. Wszystkie wymienione produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli. Sprzedający 

Sprzedający wskazuje, że korzystanie z sieci Internet pociąga za sobą ryzyko dostania się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta szkodliwego oprogramowania, których celem może być pozyskanie danych znajdujących się na tym urządzeniu. W tym celu Sprzedający zaleca korzystanie z sieci Internet przy użyciu środków chroniących, takich jak np. oprogramowania antywirusowe. 

I. Zasady ogólne

Sklep prowadzi sprzedaż towarów na podstawie zamówień składanych na stronie internetowej umebluje.pl poprzez „Koszyk”, bądź zamówienie e-mail złożone pod adresem e-mail: sklep@umebluje.pl.

Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje e-mailem potwierdzenie jego dokonania wraz ze szczegółami, po czym zamówienie zostaje dodatkowo potwierdzone przez obsługę sklepu telefonicznie lub e-mailem.

Warunki zamówienia obowiązują od momentu potwierdzenia zamówienia przez sklep umebluje- tj. zmiana statusu na w trakcie realizacji oraz wysłania maila potwierdzającego z fakturą zaliczkową w przypadku, gdy klient opłacił zamówienie częściowo lub w całości.

Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

Realizacja zamówienia rozpoczyna się, gdy spełniony jest jeden z poniższych warunków

- status płatności zmieni się na „ w trakcie realizacji”

- otrzymaniu przez klienta faktury zaliczkowej drogą e-mail ze wszystkimi danymi zamówienia i obowiązującymi cenami oraz zmianie statusu zamówienia na „W trakcie realizacji”

Numer rachunku znajduje się na stronie internetowej umebluje.pl w zakładce FAQ. Klient otrzyma go również w e-mailu potwierdzającym przyjęcie zamówienia.

Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje w kolejności wpływu potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.

Do każdej przesyłki z towarem, bądź drogą e-mail sklep dołącza dowód sprzedaży (fakturę lub paragon).

Wszystkie ceny podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). Cena obowiązująca na dokumentach sprzedażowych nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania sprzedaży promocyjnych i wyprzedaży na swojej stronie internetowej bądź wprowadzania w nich zmian.

Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem, a Sklepem. W przypadku, gdy Klientem nie jest konsument, zakres odpowiedzialności sprzedawcy względem Klienta określany jest przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny, zmodyfikowane, działem V niniejszego regulaminu.

Jeżeli towar posiada do wyboru kolory, (bądź inne cechy, typu: kształt, rozmiar itp.) to należy je podawać e-mailem lub telefonicznie po złożeniu zamówienia lub poprzez wybór z próbnika na poziomie podstrony z zamawianym produktem, lub w miejscu „Uwag do zamówienia”.

Składając zamówienie Klient akceptuje powyższy regulamin.

II. Wysyłka towaru i formy płatności

Forma płatności wybierana jest podczas wypełniania formularza na stronie internetowej sklepu. Klient może wybrać następujące formy płatności:

- płatność przelewem na rachunek bankowy sklepu (co najmniej 30% zaliczki, reszta kwoty płatna gotówką, bądź kartą – jeśli dostawa realizowana jest środkami lokomocji sklepu przy odbiorze albo przelewem przed datą planowanej dostawy) w ciągu 5 dni roboczych od złożenia zamówienia

- płatność w systemie ratalnym Santander

- płatność poprzez system PayU (dostępne płatności kartami MasterCard/Visa i szybkie przelewy)

- płatność przy odbiorze (dotyczy wybranego asortymentu, do tej opcji płatności doliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 30zł)

Czas realizacji zamówienia podawany jest przy każdym produkcie oddzielnie i zależny jest on od stanu magazynowego sklepu lub producenta. Jeżeli towar jest dostępny, wysyłka/przekazanie do transportu następuje w ciągu następnych kilku dni roboczych po realizacji płatności wg. zasad określonych powyżej, chyba że nastąpiło ono w dzień wolny od pracy. Wtedy wysyłka zostaje zrealizowana w najbliższe dni robocze.

W przypadku opóźnienia spowodowanego przyczyną, za którą Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności (siła wyższa), zamówienie zostanie zrealizowane w najszybszym możliwym terminie. 

W przypadku opóźnienia spowodowanego przyczyną, leżącą po stronie Sprzedającego lub jego kontrahentów, Sprzedający poinformuje o tym Klienta. Klient ma wówczas możliwość odstąpienia od umowy, na zasadach określonych w pkt. IV regulaminu lub też zaakceptowania realizacji zamówienia we wskazanym przez Sprzedającego terminie. 

Dostawa towaru odbywa się w sposób wybrany przez Klienta – określony w zamówieniu i obejmuje dostawę tylko pod dom (budynek mieszkaniowy wielorodzinny/inny obiekt budowlany) Klienta (bez obowiązku wniesienia zamówienia do środka), chyba że z opisu produktu wynika co innego. Jeżeli Klient wybierze opcję wniesienia zgodnie z regulaminem dostaw towar zostanie wniesiony na maksymalnie czwarte piętro budynku oraz do pierwszego pomieszczenia w mieszkaniu, bądź domu, o ile warunki na miejscu wniesienia pozwolą na dokonanie tej czynności bez szkody. Przewoźnik ma prawo odmówić wniesienia jeżeli uzna, że warunki nie spełniają powyższych standardów. Wówczas zwracana jest przez sklep umebluje wpłacona przez Klienta kwota na poczet usługi wniesienia. Po stronie klienta jest sprawdzenie przed złożeniem zamówienia czy meble zmieszczą się w świetle drzwi mieszkania / domu przy usłudze wniesienia. 

Sposób dostawy:

  • Odbiór własny - 0,00zł

  • Pozostałe formy dostawy reguluje cennik dostaw dostępny na stronie w zakładce Transport.

Klient w każdym przypadku ma również możliwość skorzystania z darmowej dostawy bez ograniczonej minimalnej kwoty zamówienia, lecz w takim wypadku czas realizacji zamówienia może wydłużyć się do 6 miesięcy.

Sprzedający, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy, przekaże Klientowi, który jest konsumentem potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

III. Reklamacje i gwarancja

REKLAMACJA

W razie braku zgodności towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w rozdziale 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Do umów zawieranych w sklepie internetowych, których stroną jest Konsument nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 i 2337). Sprzedający wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami na prawach konsumenta. 

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru. 

Serwis reklamacyjny rozpatruje reklamacje tylko na terenie kraju, do którego pierwotnie został dostarczony mebel przez sklep Umebluje. Jeżeli klient następnie wywiezie mebel poza granicę kraju wskazanego w zamówieniu, w razie reklamacji, zobowiązany będzie na swój koszt dostarczyć mebel na teren kraju pierwotnie wskazanego w zamówieniu, w celu odbioru mebla do rozpatrzenia zasadności reklamacji przez serwis. 

Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. 

  1. Naprawa lub wymiana towaru

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany, jednak Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów. 

Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi sprzedający. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta towar na swój koszt.

Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, Sprzedający demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.

  1. Obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy 

Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, wówczas może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. W takiej sytuacji Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. 

Konsument ma również prawo do żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy:

  • W przypadku gdy towar już raz był naprawiany lub wymieniany a brak zgodności towaru z umową występuje nadal,

  • W przypadku gdy brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy,

  • z oświadczenia Sprzedającego wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

Sprzedający zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. 

Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.

W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

W przypadku wad powstałych z winy Konsumenta, kosztami naprawy obciążony zostanie Konsument (o ile wyrazi uprzednią zgodę na akceptację ceny przeprowadzenie odpłatnej naprawy reklamacji.

Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zwany w niniejszym regulaminie „przedsiębiorcą na prawach konsumenta”.)

Roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową można składać w szczególności za pośrednictwem specjalnego panelu, lub poczty elektronicznej na adres: reklamacje@umebluje.pl lub też pisemnie na adres: Meblolux sp. z o.o. ul. Grunwaldzka 40; 13-200 Działdowo z dopiskiem "Umebluje.pl".

Sklep ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sklepu w powyższym terminie oznacza, że uznał reklamację za uzasadnioną.

W celu dokonania niezbędnych w niektórych przypadkach oględzin w celu ustalenia sposobu rozpatrywania reklamacji Konsument zostanie poproszony o udostępnienie mebla odpowiednim rzeczoznawcom wskazanym przez sklep umebluje.pl, lub udostępnienie i przetransportowanie mebli bez dodatkowych kosztów. 

W przypadku, gdy do wykonania naprawy niezbędne będzie przetransportowanie mebla do miejsca, gdzie zostanie wykonana naprawa Konsument poproszony będzie do udostępnienia mebla i przetransportowania na koszt sklepu umebluje.pl do powyższego miejsca.

Prośba o udostępnienie Towaru nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sklepu do reklamacji Konsumenta. 

GWARANCJA

Sprzedający udziela 2-letniej gwarancji na wszystkie towary znajdujące się w ofercie sklepu internetowego. Okres 2 lat liczy się od dnia wydania towaru klientowi. 

Gwarantem jest Meblolux spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Działdowie, ul. Grunwaldzka 40, 13-200 Działdowo.

W przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedającego określone w rozdziale „Reklamacja”. Gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej. 

Klient, który chce skorzystać z uprawnień wynikających z gwarancji ma obowiązek przestrzegać wskazań producenta towaru, co do użytkowania towaru. Gwarancjom nie podlega produkt, który jest niewłaściwie użytkowany, tj. niezgodnie ze wskazaniami producenta.

Gwarancją nie są objęte wady towaru wynikłe z:

  • uszkodzeń mechanicznych,

  • użytkowania niezgodnego z zaleceniami producenta lub przeznaczeniem towaru,

  • niewłaściwego montażu,

W przypadku skorzystania z gwarancji, klientowi przysługuje prawo do żądania naprawy lub wymiany.

Roszczenia z tytułu gwarancji można składać w szczególności za pośrednictwem specjalnego panelu, lub poczty elektronicznej na adres: reklamacje@umebluje.pl lub też pisemnie na adres: Meblolux sp. z o.o. ul. Grunwaldzka 40; 13-200 Działdowo z dopiskiem "Umebluje.pl".

IV. Prawo odstąpienia od umowy (konsumenci i przedsiębiorcy na prawach konsumenta)

Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość w przypadku zakupu produktów, określonych jako podlegających prawu zwrotu w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym rozdziale. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:- pisemnie na adres: Meblolux sp. z o.o. ul. Grunwaldzka 40, 13-200 Działdowo- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@umebluje.pl, reklamacje@umebluje.pl;

Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zwany w niniejszym regulaminie „przedsiębiorcą na prawach konsumenta”.)

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Zwroty”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

Bieg terminu do odstąpienia od umowy dla umowy, w wykonaniu której sklep wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa Sprzedaży) rozpoczyna się od objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

  • obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo

  • polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;

  • dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Sklep ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym). Sklep dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli sklep nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić towar do sklepu lub przekazać go osobie upoważnionej przez sklep do odbioru na koszt Konsumenta. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić Towar na adres: Meblolux sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 40, 13-200 Działdowo z dopiskiem „umebluje.pl”.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść ww. Konsument:

  • jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  • klient będący konsumentem ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.

  • w przypadku Towaru będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w zakresie asortymentu oferowanego przez sklep w odniesieniu do umów:

a) o świadczenie usług, jeżeli sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez sklep utraci prawo odstąpienia od umowy;

b) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb tj.wybór tkaniny z wzornika, układu narożnika, mebli modułowych, wyboru koloru nóżek etc.

c) w której Konsument wyraźnie żądał, aby sklep do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli sklep świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;

V. Postanowienie dotyczące przedsiębiorców

Niniejszy dział regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących jednocześnie Konsumentami oraz Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

W wypadku Klientów nie będących jednocześnie konsumentami sklep ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności w formularzu zamówienia oraz faktu zawarcia umowy sprzedaży.

Klient nie będący jednocześnie Konsumentem zobowiązany jest do wykonania swojego zobowiązania z tytułu Umowy Sprzedaży (tj. w szczególności zapłaty ceny i odbioru Produktu) niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem nie będącym jednocześnie konsumentem pozostają własnością Sklepu do uiszczenia ceny i kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży.

Z chwilą wydania przez sklep towaru przewoźnikowi (w przypadku gdy przewóz nie jest realizowany środkami lokomocji sklepu), przechodzą na Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sklep w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

Sprzedający wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.

W pozostałym zakresie nieobejmującym rękojmi, odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem,jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży. Sprzedający ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem.

Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedającym Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu miejscowo dla siedziby Sprzedającego.

VI. Ochrona danych osobowych klientów 

Administratorem danych osobowych użytkowników sklepu jest Właściciel sklepu Umebluje.pl tj. Meblolux spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Działdowie, ul. Grunwaldzka 40, 13-200 Działdowo, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Sąd Rejonowy w Olsztynie, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000714268, NIP: 5711717290, REGON: 369354189,:

Wypełnienie przez Klienta formularza zakupu albo przesłanie zamówienia przez inne środki komunikacji równoznaczne jest ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie podanych danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówień w ramach działalności handlowej sklepu.

Podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonywania transakcji w ramach serwisu Umebluje.pl. Brak podania danych osobowych uniemożliwia utworzenie konta w serwisie Umebluje.pl oraz dokonywanie transakcji w ramach serwisu Umebluje.pl. Podane dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), lit. b) i lit. f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), a także w oparciu o pozostałe przepisy wdrażające lub uzupełniające RODO, w tym w szczególności przepisy Ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych. Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne lub wymagane przepisami prawa, w zależności od podstawy przetwarzania danych osobowych.

Każdy Klient zarejestrowany w sklepie ma prawo wglądu w swoje dane osobowe, ich zmiany, a także ich usunięcia.

Szczegółowe informacje dotyczące polityki prywatności i zasad przetwarzania danych osobowych Klientów zawiera dokument „polityka prywatności”.

VII. Informacje i opisy towarów

O ile źródło informacji o towarze nie zostało określone w szczególny sposób, podstawą dla jej przygotowania jest towar, którego nazwa i producent prezentowane są na stronie sklepu internetowego, tekst udostępniony przez producenta dla promocji towaru lub ogólnie dostępne informacje. Informacje te, podobnie jak zdjęcie służą wyłącznie do publicznej sprzedaży towarów i nie mają żadnego innego handlowego wykorzystania. Prezentacja ww. informacji jest zgodna z Art. 9 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Informacje i opisy towarów umieszczone na stronie sklepu internetowego wykorzystywane są w dobrej wierze, z zamiarem pośredniego przysporzenia korzyści majątkowej właścicielowi praw autorskich przez sprzedaż jego towarów, na podstawie art. 33 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z 4 lutego 1994 r. Jeżeli właściciel praw autorskich ma zastrzeżenia co do ich wykorzystania, Sklep prosi o przekazanie takiej informacji, a powstały błąd zostanie niezwłocznie naprawiony, zgodnie z wymaganiami przekazanymi przez właściciela praw autorskich.

Prezentowane kolory i tkaniny mogą nieznacznie różnić się od tych w rzeczywistości w zależności od np. różnych ustawień parametrów ustawienia monitora, braku możliwości idealnego graficznego odwzorowania prezentowanej struktury, czy koloru. W celu uniknięcia przypadków subiektywnego braku zgodności produktu z prezentowanym zdjęciem Sprzedający udostępnia na życzenie Klienta możliwość wysyłki darmowych, wybranych pięciu próbek tkanin do najbliższego paczkomatu w okolicy Klienta.

VIII. Zakupy na raty

Sklep Umebluje.pl występujący w roli pośrednika kredytowego informuje swoich Klientów o możliwości skorzystania z propozycji kredytu na zakup towarów i usług oferowanego przez Santander Consumer Bank S.A., udostępnia swoim Klientom wniosek o kredyt na zakup towarów i usług oraz przyjmuje oświadczenia o odstąpieniu od umów o kredyt na zakup towarów i usług zawartych przez Santander Consumer Bank S.A. za pośrednictwem Umebluje.pl. Niniejsza propozycja nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. Decyzja o przyznaniu i warunkach kredytu z uwzględnieniem oceny aktualnej sytuacji Klienta zostanie podjęta przez Bank. Szczegóły na www.santanderconsumer.pl

Dla kredytu na zakup towarów i usług oferowanego przez Santander Consumer Bank S.A. z siedzibą we Wrocławiu, dla propozycji „10x0%” wyliczenia dla przykładu reprezentatywnego na dzień 28.09.2018 r.: Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) 0%; cena towaru 1000 zł; stała stopa oprocentowania kredytu 0%; całkowita kwota kredytu 1000 zł; całkowita kwota do zapłaty 1000 zł; całkowity koszt kredytu 0 zł; czas obowiązywania umowy: 10 mies., wysokość 10 równych rat miesięcznych 100 zł. Propozycja kredytu obowiązuje dla umów zawartych w terminie od dnia [01.03.2019] r. do dnia [31.03.2019] r.

IX. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Za pośrednictwem sklepu internetowego, klienci mają dostęp do następujących Usług:

  1. dokonywania zakupów, 
  2. założenia konta pozwalającego na zapisywanie historii swoich zamówień oraz modyfikację danych,
  3. skorzystania z czatu udostępnionego na stronie, 
  4. otrzymywania informacji handlowych,
  5. złożenia reklamacji za pośrednictwem odpowiedniej zakładki. 

Umowa świadczenia usługi polegającej na umożliwieniu dokonywania zakupów w sklepie internetowym zawierana jest na warunkach określonych niniejszym regulaminem. 

Umowa świadczenia usługi prowadzenia konta w sklepie internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnionego na stronie internetowej. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu konta w sklepie internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez klienta żądania usunięcia konta. 

Umowa świadczenia usługi polegającej na korzystaniu z czatu udostępnionego na stronie internetowej jest zapewniają przez Usługodawcę tj. dostawcę aplikacji Messenger tj. Meta Platforms, Inc. Klient korzystający z tej usługi wyraża zgodę na przesyłanie informacji pomiędzy sklepem internetowym a dostawcą usługi Messenger. 

Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej określanej na stronie jako zapis do newslettera. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi wysyłania informacji handlowej zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji.

Umowa na świadczenie usługi polegającej na umożliwieniu klientom złożenia reklamacji za pośrednictwem odpowiedniej zakładki, polega na umożliwieniu klientowi złożenia reklamacji. Skorzystanie z tej formy złożenia reklamacji jest dobrowolne. 

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody Klienta powstałe w wyniku:

  1. nieprawidłowego bądź niezgodnego z regulaminem korzystania ze sklepu internetowego przez Klienta;
  2. awarii sprzętu Klienta;
  3. działań lub zaniechań Klienta.

W przypadku wystąpienia podejrzenia o możliwości ujawnienia hasła osobom trzecim, Klient zobowiązuje się niezwłocznie zmienić dane logowania, w tym w szczególności hasło lub skontaktować się w tym celu ze Sprzedającym.

Klient ponosi pełną odpowiedzialność za naruszenie prawa i spowodowanie szkody wywołanej ich działaniami w sklepie internetowym.

Klient może zgłosić Sprzedającemu reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego. Reklamacja w tym zakresie może zostać złożona pisemnie na adres: Meblolux sp. z o.o. ul. Grunwaldzka 40, 13-200 Działdowo- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@umebluje.pl, reklamacje@umebluje.pl.

W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu, będącego przedmiotem reklamacji. Sprzedający niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udzieli Klientowi odpowiedzi.

X. Postanowienia końcowe

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz innych przepisów powszechnie obowiązujących. 

Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 04.01.2023r.

Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedający poinformuje Kupujących poprzez umieszczenie w sklepie internetowym informacji o zmianie regulaminu. 

Zmiana regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania nowej wersji regulaminu w sklepie internetowym.

Do zamówień złożonych i niezrealizowanych przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, stosuje się postanowienia regulaminu obowiązującego w chwili złożenia zamówienia. Kupujący może jednak uznać poprzednio obowiązujący regulamin za mniej korzystny od aktualnego i może poinformować Sprzedawcę o wyborze aktualnego regulaminu jako wiążącego.

W przypadku umów zawartych przed zmianą regulaminu, zastosowanie ma regulamin w wersji obowiązującej na dzień zawarcia umowy sprzedaży.

Konsumentowi przysługuje możliwość skorzystania z następujących, pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń oraz rozpatrywania reklamacji: 

  1. możliwość zwrócenia się z wnioskiem o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na podstawie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r., poz. 1823), 
  2. wystąpienie z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej; 
  3. zwrócenie się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów o pomoc w zakresie ochrony interesów i praw Konsumentów. Bezpłatną pomoc Konsumentom w zakresie ochrony ich praw i interesów świadczą także organizacje społeczne, takie jak np. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. 

Użytkownicy będący Konsumentami mają możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy właściwym Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”. Użytkownicy będący Konsumentami mają również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: ec.europa.eu/consumers/odr.